Carpe diem

de geschiedenis van een culturele kaping

In Carpe diem haakt Roman Krznaric in op het feit dat het motto van de Romeinse dichter Horatius nog altijd springlevend is. Maar 'Pluk de dag' is ook gekaapt door de consumentenindustrie en de mindfulnessbeweging. Zij hebben het motto vernauwd tot 'Koop de dag' en 'Pluk het nu'. Krznaric wil het tweeduizend jaar oude motto heroveren op zijn kapers. Daarvoor schrijft hij de eerste cultuurgeschiedenis van Carpe diem. Hij laat zien hoe de slogan kan inspireren om je over te geven aan waarachtig genot, om spontane acties te verzinnen, en kansen te grijpen in het dagelijks leven én in de politiek. Wanneer kun je het best de dag plukken en wanneer niet?
Lees meer >

Roman Krznaric

Cultuurhistoricus Roman Krznaric is medeoprichter van en docent aan de School of Life in Londen. Krznaric doceerde eerder aan diverse prominente Britse universiteiten, was tuinman en werkte in Midden-Amerika op het gebied van mensenrechten. Eerder verscheen van hem ‘Werk vinden dat bij je past’ (2012) in de serie ’Hoe doe je dat’ van de School of Life, onder redactie van Alain de Botton. Voor meer informatie, zie www.romankrznaric.com

Meer boeken van deze auteur
24,99

Je bestelt en rekent af bij:

  • Boekenwereld.com: onze eigen boekwinkel
  • Veilig winkelen, bestellen en betalen
  • Laagste prijs op de nieuwste boeken
  • Regelmatig gratis e-books
Bindwijze
paperback
  • Taal: Nederlands
  • ISBN: 9789025905132
  • Pagina's: 320
  • Publicatiedatum: 09-05-2017
Op voorraad

Gratis verzending

Op werkdagen voor 21.00 besteld, volgende werkdag in huis (NL)

Je bestelt en rekent af bij:

  • Boekenwereld.com: onze eigen boekwinkel
  • Veilig winkelen, bestellen en betalen
  • Laagste prijs op de nieuwste boeken
  • Regelmatig gratis e-books

Thuiswinkel waarborg

Onze veilige betaalmethoden:
  • Ideal
  • Mastercard
  • VISA
  • Bancontact
  • AfterPay
Bekijk de inhoud van dit boek ➔
In Carpe diem haakt Roman Krznaric in op het feit dat het motto van de Romeinse dichter Horatius nog altijd springlevend is. Maar 'Pluk de dag' is ook gekaapt door de consumentenindustrie en de mindfulnessbeweging. Zij hebben het motto vernauwd tot 'Koop de dag' en 'Pluk het nu'. Krznaric wil het tweeduizend jaar oude motto heroveren op zijn kapers. Daarvoor schrijft hij de eerste cultuurgeschiedenis van Carpe diem. Hij laat zien hoe de slogan kan inspireren om je over te geven aan waarachtig genot, om spontane acties te verzinnen, en kansen te grijpen in het dagelijks leven én in de politiek. Wanneer kun je het best de dag plukken en wanneer niet?

Roman Krznaric

Cultuurhistoricus Roman Krznaric is medeoprichter van en docent aan de School of Life in Londen. Krznaric doceerde eerder aan diverse prominente Britse universiteiten, was tuinman en werkte in Midden-Amerika op het gebied van mensenrechten. Eerder verscheen van hem ‘Werk vinden dat bij je past’ (2012) in de serie ’Hoe doe je dat’ van de School of Life, onder redactie van Alain de Botton. Voor meer informatie, zie www.romankrznaric.com

Meer boeken van deze auteur