Filosofie in een tijd van Big Data

Filosofie in een tijd van Big Data - cover
Filosofie in een tijd van Big Data - achterkant

Christian Madsbjerg, filosoof en politiek wetenschapper, laat in 'Filosofie in een tijd van big data' zien dat algoritmes en big data niet de ultieme bron voor succes zijn.

Hoewel we onze persoonlijke en zakelijke beslissingen er steeds meer op baseren, is het volgens Madsbjerg noodzakelijk om uiteindelijk uit te gaan van menselijke betekenisgeving. De filosofie en kunst kunnen ons in dit proces helpen.

Aan de hand van sprekende voorbeelden laat Madsbjerg zien dat de wereld uit meer bestaat dan een serie algoritmes. Vanuit zijn ervaring als adviseur toont hij aan dat de meest succesvolle businessbeslissingen gebaseerd zijn op het vermogen de wereld buiten het kantoor te duiden. Menselijkheid in een wereld van big data is daarom onmisbaar.

Lees meer >
Over de auteur

Christian Madsbjerg

Christian Madsbjerg

Christian Madsbjerg en Mikkel Rasmussen zijn de oprichters van ReD associates. Beiden hebben als consultant vele Fortune 500-bedrijven geholpen problemen op een nieuwe manier te benaderen en op te lossen. Ze zijn veelgevraagd sprekers op het gebied van innovatie. Madsbjerg heeft filosofie en politieke wetenschappen gestudeerd.

Meer boeken van deze auteur
23,99

Je bestelt en rekent af bij:

  • Boekenwereld.com: onze eigen boekwinkel
  • Veilig winkelen, bestellen en betalen
  • Regelmatig gratis e-books
Bindwijze
Paperback
Ebook
Op voorraad
  • Gratis verzending
  • Op werkdagen voor 20.00 besteld, binnen 48 uur in huis (NL)
  • Taal: Nederlands
  • ISBN: 9789025906085
  • Pagina's: 256 pagina's
  • Vertaler: Karl van Klaveren, Indra Nathoe

Je bestelt en rekent af bij:

  • Boekenwereld.com: onze eigen boekwinkel
  • Veilig winkelen, bestellen en betalen
  • Regelmatig gratis e-books

Thuiswinkel waarborg

Onze veilige betaalmethoden:
  • Ideal
  • Mastercard
  • VISA
  • Bancontact
Bekijk de inhoud van dit boek ➔

Christian Madsbjerg, filosoof en politiek wetenschapper, laat in 'Filosofie in een tijd van big data' zien dat algoritmes en big data niet de ultieme bron voor succes zijn.

Hoewel we onze persoonlijke en zakelijke beslissingen er steeds meer op baseren, is het volgens Madsbjerg noodzakelijk om uiteindelijk uit te gaan van menselijke betekenisgeving. De filosofie en kunst kunnen ons in dit proces helpen.

Aan de hand van sprekende voorbeelden laat Madsbjerg zien dat de wereld uit meer bestaat dan een serie algoritmes. Vanuit zijn ervaring als adviseur toont hij aan dat de meest succesvolle businessbeslissingen gebaseerd zijn op het vermogen de wereld buiten het kantoor te duiden. Menselijkheid in een wereld van big data is daarom onmisbaar.