Vijftig manieren om jezelf te troosten zonder eten

Eten biedt troost, althans tijdelijk. Maar achteraf hebben we vaak spijt van de reep chocola of de zak chips. Susan Albers beschrijft vijftig mindfulness-vaardigheden en -technieken die je helpen om jezelf te troosten zonder eten.De oefeningen van Albers variëren van ademhalingstechnieken en simpele yoga-oefeningen tot tips hoe je anders over je eetpatronen kunt leren denken. Zo raadt ze ons aan niet meer mevrouw Perfect maar mevrouw Realistisch te zijn, door woorden als ‘altijd’, ‘nooit’, ‘rampzalig’ en ‘onmogelijk’ uit onze woordenschat te schrappen. Albers’ tips leren je ook een onderscheid te maken tussen gezonde honger en ‘emotionele trek’, ingegeven door stress, droefheid en andere negatieve of positieve gevoelens.Dit boekje is nóg praktischer dan ‘Mindful eten’ (2009) van dezelfde auteur.
Lees meer >

Susan Albers

Psychologe dr. Susan Albers is gespecialiseerd in mindful eten, mindfulness, emotionele intelligentie en gewichtsverlies. Albers is verbonden aan het Cleveland Clinic Women’s Health Centre, dat gespecialiseerd is in gewichtsproblemen. Al meer dan vijftien jaar helpt ze in haar praktijk mensen beter met hun gevoelens en met eten om te gaan.

Meer boeken van deze auteur
17,50

Je bestelt en rekent af bij:

  • Boekenwereld.com: onze eigen boekwinkel
  • Veilig winkelen, bestellen en betalen
  • Laagste prijs op de nieuwste boeken
  • Regelmatig gratis e-books
Bindwijze
paperback
  • Taal: Nederlands
  • ISBN: 9789025961671
  • Pagina's: 256
  • Publicatiedatum: 15-08-2011
Op voorraad

Gratis verzending vanaf €19,95

Op werkdagen voor 21.00 besteld, volgende werkdag in huis (NL)

Je bestelt en rekent af bij:

  • Boekenwereld.com: onze eigen boekwinkel
  • Veilig winkelen, bestellen en betalen
  • Laagste prijs op de nieuwste boeken
  • Regelmatig gratis e-books

Thuiswinkel waarborg

Onze veilige betaalmethoden:
  • Ideal
  • Mastercard
  • VISA
  • Bancontact
  • AfterPay
Bekijk de inhoud van dit boek ➔
Eten biedt troost, althans tijdelijk. Maar achteraf hebben we vaak spijt van de reep chocola of de zak chips. Susan Albers beschrijft vijftig mindfulness-vaardigheden en -technieken die je helpen om jezelf te troosten zonder eten.De oefeningen van Albers variëren van ademhalingstechnieken en simpele yoga-oefeningen tot tips hoe je anders over je eetpatronen kunt leren denken. Zo raadt ze ons aan niet meer mevrouw Perfect maar mevrouw Realistisch te zijn, door woorden als ‘altijd’, ‘nooit’, ‘rampzalig’ en ‘onmogelijk’ uit onze woordenschat te schrappen. Albers’ tips leren je ook een onderscheid te maken tussen gezonde honger en ‘emotionele trek’, ingegeven door stress, droefheid en andere negatieve of positieve gevoelens.Dit boekje is nóg praktischer dan ‘Mindful eten’ (2009) van dezelfde auteur.

Susan Albers

Psychologe dr. Susan Albers is gespecialiseerd in mindful eten, mindfulness, emotionele intelligentie en gewichtsverlies. Albers is verbonden aan het Cleveland Clinic Women’s Health Centre, dat gespecialiseerd is in gewichtsproblemen. Al meer dan vijftien jaar helpt ze in haar praktijk mensen beter met hun gevoelens en met eten om te gaan.

Meer boeken van deze auteur